صفحه اصلی > دانستنی های طلا : پارسیان یا طلای آب شده (برای سرمایه گذاری کدام بهتر است؟)

پارسیان یا طلای آب شده (برای سرمایه گذاری کدام بهتر است؟)

پارسیان یا طلای آب شده (برای سرمایه گذاری کدام بهتر است؟)
5
(1)

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد سرمایه‌گذاری در بازار طلا را دارید؟ وقتی که قصد دارید این کار را انجام دهید معمولا یک سوال بسیار مهم برای شما مطرح می‌شود و آن این است که پارسیان یا طلای آب شده، کدام‌یک گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری هستند؟ وقتی که قصد دارید این دو را با یکدیگر مقایسه کنید، نیازمند این خواهید بود که ویژگی‌های مختلف آنها را بررسی کنید. در قدم بعدی شما باید نوع سرمایه‌گذاری خود و شرایطی که دارید را نیز مشخص کنید. به این ترتیب متوجه می شوید که کدام‌یک گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری شما خواهند بود.

در ادامه قصد داریم کمی بیشتر درباره سرمایه‌گذاری روی این دو صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم نمی‌دانید که سکه‌های پارسیان برای سرمایه‌گذاری بهتر هستند یا طلای آب شده؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

بررسی مزایا و معایب سکه پارسیان برای سرمایه گذاری

وقتی که قصد انتخاب از میان پارسیان یا طلای آب شده را دارید، در اولین قدم نیازمند این خواهید بود که مزایا و معایب سرمایه‌گذاری روی سکه‌ پارسیان را شناسایی کرده و توضیحاتی را در این زمینه به دست بیاورید. در این بخش قصد داریم به مزایا و معایب این سکه‌ها بپردازیم.

از جمله مزایای مهم سرمایه‌گذاری روی سکه پارسیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این سکه‌ها معمولا دارای حباب قیمتی نیستند. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا با خیالی راحت‌تر نسبت به سکه‌های عادی روی آنها سرمایه‌گذاری کنید.
  • شما می‌توانید این سکه‌ها را با قیمت‌های متفاوتی خریداری کنید. پس تفاوتی ندارد که چقدر بودجه دارید، شما با هر بودجه‌ای می‌توانید سکه‌های پارسیان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.
  • وقتی روی این سکه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید نیازی نیست که اجرت ساخت را پرداخت کنید. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا با کمترین میزان کارمزد اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار طلا کنید.

از طرف دیگر سرمایه‌‎گذاری روی این سکه‌ها می‌تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • معمولا قیمت نهایی سکه‌های پارسیان کمی بالاست و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت به هیچ وجه گزینه مناسبی نباشد.
  • این ریسک وجود دارد که سکه‌های پارسیان شما سرقت شوند. از آن‌جایی که این سکه‌ها کاملا فیزیکی هستند نیازمند مراقبت‌های شدیدی هستند و شما باید مواظب باشید که از شما دزدیده نشوند.
  • گاهی اوقات ممکن است اقدام به خرید سکه‌های تقلبی پارسیان کنید. به همین علت رعایت‌کردن این نکته مهم است که حتما سکه‌های پارسیان مدنظر خود را از مجموعه‌های معتبر خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی: راهکارهای اصولی نگهداری از طلا را بشناسید.

بررسی سکه پارسیان برای سرمایه گذاری؛ مزایا و معایب

نکات کلیدی در سرمایه گذاری با سکه پارسیان

وقتی که قصد دارید روی سکه‌های پارسیان سرمایه‌گذاری کنید نیازمند این خواهید بود که چند نکته کلیدی و مهم را رعایت کنید که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بانک مرکزی معمولا سکه پارسیان ضرب نمی‌کند. پس باید مراقب باشید که به هیچ وجه اقدام به خرید از مجموعه‌های نامعتبر نکنید.
  • شرکت‌های فرعی زیادی وجود دارند که مجوز ضرب سکه‌های پارسیان را دریافت کرده‌اند.
  • این سکه‌ها معمولا در اشکال مختلفی در دسترس هستند. از جمله اشکال سکه‌های پارسیان می‌توان به بیضی، چند ضلعی، مستطیلی و … اشاره کرد.

بررسی طلای آب شده برای سرمایه گذاری؛ مزایا و معایب

در قدم بعدی برای بررسی این‌که برای سرمایه‌گذاری پارسیان یا طلای آب شده بخریم؟ نیازمند این خواهید بود که با برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب سرمایه‌گذاری روی طلای آب شده آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست آورید. از جمله مهم‌ترین مزایای طلای آب شده برای سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از آنجایی که طلای آب شده نیز اجرتی ندارد از نظر قیمتی برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ چراکه نیازی به پرداخت کارمزد برای خرید آن وجود ندارد.
  • قابلیت نقدشوندگی طلای آب شده به نسبت سایر انواع طلاهایی که در بازار وجود دارند بیشتر است.
  • فرقی ندارد که قصد داشته باشید به‌صورت بلندمدت یا کوتاه‌مدت روی این بازار سرمایه‌گذاری کنید. در هر صورت طلای آب شده بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
  • معمولا نیازی به صرف هزینه بالا برای نگهداری از آن وجود ندارد و البته باید بدانید که ریسک سرقت آن نیز پایین‌تر است.
  • شما می‌توانید طلای آب شده را در هر مقدار و به اشکال مختلف خرید و فروش کنید و از این نظر محدودیت خاصی برایتان وجود ندارد.

از طرف دیگر باید بدانید که خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی طلای آب شده می‌تواند معایبی را نیز برای شما به همراه داشته باشد که این معایب عبارت‌اند از:

  • ممکن است در زمان ذوب کردن این طلا مقداری طلای تقلبی نیز به آن اضافه شود که عیار طلای شما را کاهش خواهد داد.
  • برای این‌که بتوانید عیار واقعی این طلا را تشخیص دهید نیازمند داشتن تجهیزات حرفه‌ای خواهید بود.

بررسی طلای آب شده برای سرمایه گذاری؛ مزایا و معایب

نکات کلیدی در سرمایه گذاری با طلای آب شده

وقتی که قصد سرمایه گذاری طلای آب شده را دارید نیازمند این خواهید بود که به برخی از نکات مهم و کلیدی در این زمینه توجه داشته باشید. از جمله مهم‌ترین نکات سرمایه‌گذاری روی طلای آب شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلای آب شده را معمولا به‌صورت 18 عیار تهیه می‌کنند. پس در زمان خرید و سرمایه‌گذاری روی آن حتما این موضوع را مدنظر قرار دهید.
  • معمولا طلای آب شده دارای کد ری‌ گیری طلا است که حتما باید آن را مدنظر قرار دهید.
  • شما می‌توانید این نوع طلا را در اشکال و با وزن‌های مختلفی تهیه کنید. پس با خیالی راحت می‌توانید فرایند خرید خود را انجام داده و روی این نوع طلا سرمایه‌گذاری کنید.

مهمترین تفاوت سکه پارسیان با طلای آب شده

وقتی که قصد دارید از بین پارسیان یا طلای آب شده یکی را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید نیازمند این خواهید بود که مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین این دو وجود دارند را بشناسید. به همین علت نیز در این بخش قصد داریم توضیحات کاملی را درباره این تفاوت‌ها در اختیار شما قرار دهیم:

از نظر میزان خرید و نقد شوندگی

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که معمولا طلای آب شده دارای میزان خرید بیشتری است. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا نقدشوندگی آن به نسبت سکه‌های پارسیان بیشتر باشد. پس پیشنهادی که برای شما داریم این است که اگر نگران نقد شدن طلای خود هستید حتما طلای آب شده را برای خرید و سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

از نظر قیمت

دقت داشته باشید که پارسیان یا طلای آب شده هیچ‌یک دارای کارمزد و اجرت ساخت نیستند و این موضوع به هیچ وجه روی قیمت آنها تاثیر نمی‌گذارد. با این حال باید توجه کنید که معمولا سکه‌های پارسیان دارای قیمت بالاتری به نسبت طلای آب شده هستند. پس وقتی که قصد سرمایه‌گذاری روی هریک از این دو نوع طلا را دارید حتما باید به قیمت آنها نیز توجه داشته باشید.

از نظر امکان تقلب

از آن‌جایی که سکه‌های پارسیان توسط شرکت‌های مختلف خصوصی تولید می‌شوند شما نیازمند این هستید که خرید خود را تنها از شرکت‌های معتبر انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در فرایند ساخت سکه‌های پارسیان تقلبی صورت نگرفته است. از طرف دیگر امکان تقلب در طلای آب شده نیز وجود دارد و ممکن است طلای آب شده‌ای که خریداری می‌کنید عیار خوبی نداشته باشد.

از نظر اجرت و هزینه های اولیه

از نظر اجرت و هزینه‌های اولیه‌‎ای که باید برای خرید این دو پرداخت کنید باید بدانید که آنها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. البته این در حالی است که قیمت سکه‌های پارسیان معمولا کمی بالاتر از طلای آب شده خواهد بود؛ ولی این تفاوت قیمت به علت کارمزد و اجرت ساخت نیست.

از نظر بودجه مورد نیاز

یکی از مسائل بسیار مهم در این زمینه این است که شما باید بدانید که چقدر بودجه باید برای سرمایه‌گذاری روی هریک از این دو اختصاص دهید. در خصوص این موضوع باید بدانید که شما هر میزان طلای آب شده که بخواهید می‌توانید در گرم‌های متفاوت خریداری کنید. این در حالی است که برای خرید سکه‌های پارسیان معمولا شما محدودیت بودجه خاصی خواهید داشت. این سکه‌ها در گرم‌های خاصی ارائه می‌شوند و دست شما برای خرید آنها چندان باز نیست.

از نظر نوع سرمایه گذاری

برای انتخاب از میان پارسیان یا طلای آب شده از نظر نوع سرمایه‌گذاری شما نیازمند این هستید که به یک نکته مهم توجه کنید. سکه‌های پارسیان معمولا گزینه چندان مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت نیستند. آنها معمولا قیمت بالاتری نسبت به طلای آب شده دارند.

همین موضوع نیز باعث می‌شود تا سکه‌های آب شده گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت باشند. این در حالی است که طلای آب شده را هم می‌توان برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و هم کوتاه‌مدت استفاده کرد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

مهمترین تفاوت سکه پارسیان با طلای آب شده

سرمایه گذاری کدام بهتر است؟ سکه پارسیان یا طلای آب شده؟

در نهایت برای جمع‌بندی انتخاب از میان پارسیان یا طلای آب شده برای سرمایه‌گذاری باید بدانید که اکثر افرادی که در این بازار فعالیت دارند معمولا ترجیح می‌دهند که طلای آب شده را برای این کار انتخاب کنند. با این حال سکه‌های پارسیان نیز دارای مزایای مخصوص به خود هستند.

به طور کلی باید توجه کرد که انتخاب از میان این دو بر اساس شرایطی که شما دارید صورت می‌گیرد. پس بهتر است پیش از سرمایه‌گذاری روی سکه‌های پارسیان یا طلای آب شده سعی کنید از یک فرد باتجربه و حرفه‌ای در این زمینه مشورت بگیرید.

جمع‌بندی

انتخاب از میان سکه پارسیان یا طلای آب شده برای سرمایه‌گذاری همیشه کار سخت و دشواری است. وقتی که قصد دارید یکی از میان این دو را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید نیازمند این هستید که به معیارها و نکات مختلفی دقت داشته باشید.

اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده که کدام‌یک از این دو گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری هستند پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط متخصصین ما در زمینه معامله آنلاین طلا  استفاده کنید. با دریافت یک مشاوره کامل در این زمینه می‌توانید بهترین سرمایه‌گذاری را در بازار طلا داشته باشید.

اجرت و مالیات سکه پارسیان بیشتر است یا طلای آب شده؟

معمولا سکه پارسیان نیز مانند طلای آب شده دارای اجرت خاصی نیست؛ ولی نباید فراموش کنید که این سکه‌ها مالیات مخصوص به خود را دارند. به همین علت نیز وقتی که قصد خرید آنها را دارید حتما باید این موضوع را در نظر بگیرید و بدانید که هزینه و قیمت خرید سکه‌های پارسیان معمولا بیشتر از طلای آب شده خواهد بود.

آیا می شود طلای آب شده را به سکه تبدیل کرد؟

اگر قصد داشته باشید سکه‌های رسمی دریافت کنید باید بدانید که این کار امکان‌پذیر نخواهد بود. با این حال شما می‌توانید طلای آب شده خود را با قیمت‌های مناسبی فروخته و در ادامه اقدام به خرید سکه پارسیان یا هریک از سکه‌های طلای دیگر کنید. پس از این نظر محدودیت خاصی برایتان وجود ندارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای: 1

هنوز رای ثبت نشده است.

نادیا درویش

من نادیا درویش هستم. 4 سال در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و سعی میکنم محتوای به روز را در اختیار کاربران سایت بگذارم. خوشحال میشوم نظراتتان را در مورد مقالات سایت در قالب کامنت با من به اشتراک بگذارید.
پست های مرتبط

دلار یا طلا؟ برای پس انداز و سرمایه گذاری کدام بهتر است؟

0 (0) وقتی بحث پس‌ انداز و سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود، انتخاب اینکه…

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

مثقال طلا چیست؟ + فرمول تبدیل مثقال به گرم

5 (2) آیا هنگام خرید و فروش طلا، اصطلاح مثقال طلا به…

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

اعداد و کد طلا چیست و نشان دهنده چه معنایی است؟

5 (1) کد طلا، یکی از مهم‌ترین مشخصاتی است که روی طلا…

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید