صفحه اصلی > دانستنی های طلا : روش های مخفی کردن طلا

روش های مخفی کردن طلا

بهترین محل مخفی کردن طلا در خانه کجاست؟
5
(1)

روش‌های مخفی کردن طلا، شامل موارد متعددی می‌شود که استفاده از صندوق امانات بانک و استفاده از یک گاو صندوق امن در خانه، می‌تواند جز بهترین روش‌هایی باشد که برای مخفی کردن و امن نگه داشتن طلاها و جواهرات شما وجود دارد. با این حال، اگر نمی‌خواهید از این دو روش استفاده کنید، می‌توانید طلاهای خود را در نقاط دیگری از خانه نیز مخفی کنید.

یکی از بهترین گزینه‌هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده از کشوی مخفی یا پریز برق است. این دو نقطه، از جمله نقاطی از منزل هستند که معمولا کمتر کسی تلاش می‌کند که آنها را پیدا کرده و به جواهراتی که داخل آنها قرار داده‌اید دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، شما می‌توانید با قرار دادن طلاهای خود درون ظرفی که امکان نفوذ رطوبت به آن وجود ندارد، طلاهای خود را درون یک گلدان یا در سیستم لوله‌کشی ساختمان خود نیز مخفی کنید.

قرار دادن طلاها و جواهرات درون بالش‌ها و همین‌طور زیر کفپوش‌های ساختمان، از دیگر گزینه‌هایی است که برای افزایش امنیت طلاها و مخفی کردن آنها وجود دارد. اگر قصد ایجاد یک جاساز را دارید، دیوارهای ساختمان شما نیز گزینه مناسبی برای نگهداری از طلاها هستند. علاوه بر این، می‌توانید طلاهای خود را در میان اثاثیه بزرگ ساختمان یا در سیستم هواکش و تهویه ساختمان نیز مخفی کنید. در ادامه این مطلب از زرافزا،بزرگترین پلتفرم معامله آنلاین طلا ، قصد داریم کمی بیشتر درباره هریک از این راهکارهای مخفی کردن طلاها در منزل صحبت کرده و نکات مهمی را به شما ارائه دهیم.

بهترین مکان‌ها برای نگهداری طلا در منزل

برای این‌که بتوانید بعد از خرید طلای بدون اجرت ، آن ها را مخفی کرده و امنیتشان را حفظ کنید، می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید که در این بخش قصد داریم درباره این راهکارها صحبت کنیم:

صندوق امانات بانک‌ها

یکی بهترین روش‌های مخفی کردن طلا، نگهداری از آنها در صندوق امانات بانک‌هاست. تقریبا هیچ محیط دیگری را نمی‌توانید پیدا کنید که به اندازه صندوق امانات امن بوده و به بهترین شکل از دارایی‌های طلای شما نگهداری کند. این صندوق‌های امانات دارای نگهبانی‌های شبانه‌روزی بوده و سطح امنیت بالایی دارند. علاوه بر این، محیط آنها به شکلی طراحی شده که هیچ‌گونه آسیبی را به طلاهای شما وارد نکند. علاوه بر امنیت بالا، دسترسی به طلاها در صندوق امانات نیز بسیار ساده است. شما بعد از واگذاری‌ طلاهای خود، کلیدی را دریافت می‌کنید که با استفاده از آن، می‌توانید در هر زمان که خواستید، به این طلاها دسترسی پیدا کرده و آنها را بردارید.

صندوق امانات بانک‌ها برای نگهداری از طلا

گاو صندوق

اگر حجم زیادی از طلا یا سایر اشیا قیمتی دارید، خرید یک گاو صندوق برای خانه، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد و به شما کمک کند تا بتوانید به امن‌ترین شکل ممکن از طلاها نگهداری کنید. گاو صندوق‌ها با ظرفیت‌های متفاوت و با مشخصات فنی مختلفی به شما ارائه می‌شوند. گاو صندوق‌هایی که بسیار امن بوده و امکان دزدیدن آنها وجود ندارد، معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند. با این حال، گاو صندوق‌های کوچک نیز می‌توانند همچنان گزینه‌ای مناسب و جذاب برای شما باشند. این گاو صندوق‌ها معمولا هم دارای رمز و هم کلید هستند. به همین علت، به این راحتی، نمی‌توان اقدام به باز کردن آنها کرد.

یک کشوی مخفی تعبیه کنید.

یکی از روش‌های مخفی کردن طلا، این است که یک کشوی مخفی را در منزل خود تعبیه کنید. این کشو می‌تواند در هر نقطه‌ای از خانه شما باشد و تنها نکته آن این است که از بیرون نباید مانند یک کشو دیده شود. علاوه بر این، شما می‌توانید در قسمت پشتی کشوهای خانه خود نیز یک کشوی مخفی تعبیه کنید. برای این کار بهتر است حتما از یک فرد متخصص در این زمینه، کمک بگیرید.

یک کشوی مخفی برای مخفی کردن طلا در آن

پریز خانه

یکی از بهترین جاسازهایی که برای نگهداری از طلا وجود دارد، پریز خانه است. شما می‌توانید قسمت پشتی پریز را خالی کنید تا از بیرون دقیقا مشابه یک پریز دیده شود، ولی در واقع قسمت پشتی آن خالی بوده و طلاهای شما در آن قرار گرفته است. معمولا ذهن کسی به سمت بررسی قسمت پشتی پریزها نمی‌رود و با توجه به این‌که احتمالا تعداد پریزهای زیادی نیز در خانه وجود دارد، بررسی تمامی آنها ممکن است زمان‌بر باشد. به همین علت، مخفی کردن طلا در پریز خانه، یکی از امن‌ترین جاسازهایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

خاک کردن در گلدان گل

اگر به دنبال بهترین روش‌های مخفی کردن طلا هستید، باید بدانید که خاک‌کردن طلا درون گلدان گل، یکی دیگر از روش‌های امنی است که برای نگهداری از اشیا قیمتی مانند طلا وجود دارد. البته وقتی که این کار را انجام می‌دهید، باید حتما طلای خود را درون ظرفی قرار دهید که رطوبت خاک به طلای شما نرسد. فراموش نکنید که اگر رطوبت به طلا برسد، این احتمال وجود دارد که طلای شما به مرور زمان دچار خوردگی و آسیب‌دیدگی شود.

بالش‌ها

یکی از نقاط مهم منزل که معمولا هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کند که طلا درون آن قرار داشته باشد، درون بالش‌های شماست. برای این‌که بتوانید طلاهای خود را درون بالش مخفی کنید، باید ابتدا زیپ بالش را باز کرده و طلا را درون پشم داخلی بالش قرار دهید. به این ترتیب، طلاهای شما از بیرون قابل لمس نخواهد بود و همین موضوع، امنیت این روش برای مخفی کردن طلاها را چند برابر می‌کند.

بهترین مکان‌ها برای نگهداری طلا در منزل

نگهداری طلا زیر کفپوش

آیا به دنبال محیطی امن برای نگهداری از طلاهای خود هستید؟ برای این کار می‌توانید از کفپوش‌های خانه خود استفاده کنید. مخفی کردن طلاها زیر کفپوش باعث افزایش امنیت آنها می‌شود. برای این‌که بتوانید طلاهای خود را زیر کفپوش مخفی کنید، کافی است که یکی از نقاط خانه خود را انتخاب کرده و کفپوش آن را کمی بلند کنید. حال می‌توانید طلاهای خود را درون ظرفی قرار دهید که آسیبی به آنها وارد نشود. در ادامه می‌توانید این ظرف را زیر کفپوش قرار داده و کفپوش را به جای اولیه خود باز گردانید.

نگهداری طلا درون یک دیوار

جاسازهایی که درون دیوار خانه برای نگهداری از طلا ایجاد می‌شوند، معمولا یکی از امن‌ترین جاسازهای موجود هستند، چرا که کمتر کسی به این فکر می‌کند که در یکی از نقاط دیوار، مقداری طلا مخفی شده باشد. برای ساخت چنین جاسازی، کافی است که ابتدا بخشی از دیوار ساختمان خود را سوراخ کرده و سپس یک درپوش پلاستیکی یا چوبی را روی آن قرار دهید. حال تنها کاری که باید انجام دهید، این است که روی آن را رنگ بزنید تا همرنگ دیوار شده و البته مطمئن شوید که سطح دیوار و درپوش نیز یکسان است.

نگهداری طلا در میان اثاثیه بزرگ

برای نگهداری از طلا  به شکلی که دیگر افراد امکان دسترسی به آنها را نداشته باشند، یکی از بهترین روش‌هایی که وجود دارد، استفاده از اثاثیه بزرگ و درشت خانه است. برای مثال اگر رخت خواب دارید، می‌توانید طلاهای خود را بین آنها مخفی کنید. از طرف دیگر، مخفی کردن طلاها بین کارتون‌های لوازم خانگی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش امنیت جواهرات شما باشد.

مطلب پیشنهادی: شناخت بهترین طلا برای سرمایه گذاری که بهترین بازدهی را دارند.

نگهداری طلا در سیستم تهویه هوا

سیستم تهویه هوا، یکی از بهترین نقاطی از منزل است که می‌توانید طلاهای خود را در آن مخفی کنید. از آنجایی که سیستم تهویه در کل ساختمان قرار دارد، پیدا کردن طلاهای شما درون آن بسیار سخت و دشوار خواهد بود و همین موضوع نیز امنیت طلاهای شما را افزایش می‌دهد. برای این‌که بتوانید طلاهای خود را درون سیستم تهویه مخفی کنید، کافی است که یکی از دریچه‌های هوا را باز کرده، طلاهای خود را درون یک ظرف محافظ قرار داده و سپس آن را درون سیستم تهویه جاساز کنید. در ادامه، دریچه هوا را دوباره سر جای خود قرار دهید.

بهترین مکان‌ها برای نگهداری طلا در منزل

لوله کشی ساختمان

آخرین جاسازی که برای مخفی کردن طلا در منزل وجود دارد لوله‌کشی ساختمان است. سیستم لوله‌کشی ساختمان از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و معمولا کمتر کسی به فکر گشتن این نقاط می‌افتد. علاوه بر این، طلایاب نیز نمی‌تواند درون سیستم لوله‌کشی، طلاهای شما را پیدا کند. با این حال چون درون سیستم لوله‌کشی ساختمان نیز رطوبت زیادی وجود دارد، بهتر است حتما از جعبه‌ها یا ظروفی استفاده کنید که به هیچ وجه اجازه ورود رطوبت به داخل آن را نمی‌دهند. به این ترتیب، علاوه بر افزایش امنیت طلاها، می‌توانید از خوردگی آنها نیز جلوگیری کنید.

جمع بندی

روش‌های مخفی کردن طلا، شامل موارد مختلفی می‌شود که هریک از این روش‌ها دارای مزایای مخصوص به خود هستند. برای این‌که بتوانید به بهترین شکل ممکن از طلاهای خود نگهداری کنید، بهترین راهی که پیش رویتان قرار دارد، این است که سعی کنید از یک گاو صندوق یا صندوق امانات بانک استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید شانس خود را برای افزایش امنیت طلاهایتان افزایش دهید. در محیط داخل خانه، سیستم لوله‌کشی، سیستم تهویه ساختمان، داخل اثاثیه درشت خانه، درون پریز برق و در نهایت زیر کفپوش ساختمان‌ها، می‌تواند جز بهترین گزینه‌ها برای مخفی کردن طلاهای شما باشد.

بهترین محل مخفی کردن طلا در خانه کجاست؟

برای پیدا کردن بهترین محل مخفی‌کردن طلا در خانه، می‌توانید پریز برق، اثاثیه بزرگ، سیستم‌های لوله‌کشی و تهویه، خاک گلدان و کشوهای مخفی را امتحان کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای: 1

هنوز رای ثبت نشده است.

نادیا درویش

من نادیا درویش هستم. 4 سال در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و سعی میکنم محتوای به روز را در اختیار کاربران سایت بگذارم. خوشحال میشوم نظراتتان را در مورد مقالات سایت در قالب کامنت با من به اشتراک بگذارید.
پست های مرتبط

دلار یا طلا؟ برای پس انداز و سرمایه گذاری کدام بهتر است؟

5 (1) وقتی بحث پس‌ انداز و سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود، انتخاب اینکه…

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

مثقال طلا چیست؟ + فرمول تبدیل مثقال به گرم

4.3 (3) آیا هنگام خرید و فروش طلا، اصطلاح مثقال طلا به…

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

اعداد و کد طلا چیست و چه معنایی دارد؟

4 (2) کد طلا، یکی از مهم‌ترین مشخصاتی است که روی طلا…

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید