خرید طلای خام برای سرمایه گذاری

امروزه افراد زیادی در پی یافتن بهترین راه برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی‌های خود هستند. در این میان و در طی سال‌ها همواره سرمایه گذاری در بازار طلا یکی از امن‌ترین و مرسوم‌ترین گزینه‌ها برای حفاظت از دارایی بوده است.

ورود به این بازار نیازمند داشتن دانش بسیار زیاد و تخصصی نیست و امکان خرید آن در سراسر جهان با یک نرخ ثابت وجود دارد. اما باید قبل از هر چیز درباره انواع محصولات طلا و بهترین آن‌ها برای سرمایه گذاری اطلاعات کافی داشته باشید.  یکی از انواع بهترین طلا برای سرمایه گذاری، خرید طلای خام برای سرمایه گذاری است که در ادامه این مطلب از زرافزا در این باره شرح خواهیم داد.

انواع طلا برای سرمایه گذاری

از آنجایی که طلا در اشکال و محصولات مختلفی در بازار ارائه می‌شود، گزینه‌های موجود برای سرمایه گذاری در بازار طلا متنوع است و افراد با قدرت خرید و شرایط مختلف می‌توانند شیوه مناسب را برای خود انتخاب و سرمایه گذاری خود را انجام دهند. سرمایه گذاری روی طلا در ایران با استفاده از انواع طلا های زیر قابل انجام است:

امروزه امکان خرید و فروش انواع طلا به صورت آنلاین و مجازی نیز وجود دارد و خرید محدود به نوع فیزیکی نخواهد بود. لذا بسیار راحت و کم دردسر و نیز با صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌توان سرمایه گذاری روی طلا را انجام داد.

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری کدام است؟

خرید طلای خام برای سرمایه گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای پس‌انداز و حفظ ارزش دارایی است. این نوع طلا به عنوان ماده اولیه برای ساخت انواع طلا به شمار می‌رود، زیرا علاوه بر نداشتن اجرت ساخت و مالیات، اختلاف قیمت بسیار کمی هنگام خرید و فروش آن وجود دارد. در ضمن قدرت نقدشوندگی طلای خام بسیار بالاست و افراد با هر گونه قدرت خرید می‌توانند، آن را به میزان دلخواه خریداری کنند. لذا خرید طلای خام برای سرمایه گذاری گزینه بسیار مناسبی برای اغلب افراد است.

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

مطلب پیشنهادی: طلای آب شده از کجا بخریم ؟

مزایای خرید طلای خام برای سرمایه گذاری

مزایای خرید طلای خام برای سرمایه گذاری شامل موارد زیر است:

  • قیمت کمتر نسبت به دیگر طلاها
  • بدون کارمزد یا اجرت ساخت
  • انعطاف‌پذیر و دارای قابلیت شکل‌دهی
  • بدون مالیات
  • امکان خرید و فروش آسان
  • دارای سود مناسب

معایب خرید طلای خام برای سرمایه گذاری

اما با وجود تمام مزایای فوق، خرید طلای خام برای سرمایه گذاری معایبی نیز دارد:

  • نگهداری از آن در مکانی امن چالش‌برانگیز است.
  • ممکن است عیار آن پایین یا تقلبی باشد.

چرا طلا برای سرمایه گذاری خوب است؟

در سراسر دنیا، طلا کالایی است که به‌ طور ذاتی دارای ارزش بالایی است و همواره به‌ عنوان یک کالای گران‌بها و ارزشمند شناخته می‌شود. علاوه بر این بحران‌های سیاسی و اقتصادی تاثیر هیجانی روی قیمت طلا ندارند. ویژگی‌های دیگری که طلا را به کالایی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده، موارد زیر هستند:

نبود ثبات اقتصادی و تورم در کشور

وجود ثبات اقتصادی کشور برای سرمایه گذاری بسیار مهم است. چنانچه مردم به بانک‌ها اعتماد نداشته باشند، به سرمایه گذاری روی طلا متمایل می‌شوند. از طرفی ورود به بورس نیز چالش‌های خاص خود را دارد و باعث می‌شود افراد زیادی این ریسک را نپذیرند. در چنین شرایطی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، طلا است. ریسک سرمایه گذاری روی طلا به ویژه با خرید طلای خام برای سرمایه گذاری، از سایر روش‌ها بسیار کمتر است.

نقدینگی سریع

طلا در مقایسه با سایر انواع سرمایه گذاری مانند خرید ملک یا ماشین، دارای قدرت نقد شوندگی بسیار بالاتری است و هرگاه لازم باشد به راحتی قابل خرید و فروش است. ضرر آن نیز بسیار کمتر است و محدودیتی در خرید و فروش آن نیست. تمام این موارد انواع طلا به ویژه خرید طلای خام برای سرمایه گذاری را بسیار محبوب و پرطرفدار کرده‌اند.

ارزش طلا در برابر ارزش ارز

خرید ارز و دلار همیشه در کشور ما با ریسک بالایی همراه است؛ زیرا قیمت آن‌ها نوسانات زیادی دارد و تحت اخبار منفی و مثبت جهانی بسیار متغیر خواهد بود. بعلاوه خرید و فروش آن به راحتی طلا نیست و کمی دردسر دارد. قیمت طلا در مقایسه با دلار و ارز ثبات بیشتری دارد و این امر ریسک سرمایه گذاری با طلا را بسیار پایین می‌آورد، مخصوصا اگر خرید طلای خام برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

شرایط مناسب برای سرمایه گذاری روی طلا

سرمایه گذاری روی طلا برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به دنبال یک سبد سرمایه گذاری متنوع هستید تا از دارایی خودتان در شرایط ناپایدار اقتصادی محافظت کنید، بهترین گزینه این است که بخشی از دارایی‌های خود را به خرید طلای خام برای سرمایه گذاری اختصاص دهید. البته برای ایجاد تنوع، انواع محصولات طلا را خریداری کنید که این به میزان سرمایه و شرایط شما بستگی دارد. اغلب سرمایه گذاری در بازار طلا به افراد زیر توصیه می‌شود:

  • سرمایه‌گذاران حرفه‌ای که با کمک ابزار‌های دقیق بازار‌های مالی و قیمت طلا را دنبال می‌کنند.
  • کسانی که قصد دارند سبد سرمایه گذاری متنوعی داشته باشند و به عبارتی تمایل به قرار دادن همه تخم مرغ‌ها در یک سبد ندارند.
  • سرمایه‌گذارانی که به دنبال سپری مقاوم برای حفاظت از دارایی‌شان در برابر تورم هستند و قصد دارند که در بلندمدت، ارزش پول خود را حفظ کنند.

جمع بندی و سوالات متداول طلای خام برای سرمایه گذاری

در مجموع دریافتیم که سرمایه گذاری بر روی انواع محصولات طلا، راهی مطمئن برای حفاظت از ارزش دارایی‌هاست. البته هر فرد با توجه به بودجه و سرمایه و شرایط خود، گزینه مناسب‌تر را برای سرمایه گذاری انتخاب خواهد کرد. با این همه بهترین و مناسب‌ترین راه، خرید طلای خام برای سرمایه گذاری است که در مقاله فوق دلایل این موضوع را شرح دادیم. در نهایت انتخاب روش مناسب سرمایه گذاری روی محصولات طلا، به سرمایه فرد و اهداف او از این کار بستگی خواهد داشت.

چرا سرمایه گذاری در طلا پیشنهاد می شود؟

زیرا امکان خرید انواع محصولات طلا با مبالغ مختلف وجود دارد و بسته به میزان نقدینگی، هر فرد می‌تواند روش مناسب خود را انتخاب کند بعلاوه قدرت نقدشوندگی آن نیز بسیار بالاست.

برای سرمایه گذاری در طلا باید به چه مواردی دقت کرد؟

باید به اجرت ساخت، مالیات خرید، اختلاف قیمت هنگام خرید و فروش، مبلغ لازم برای سرمایه گذاری، قدرت نقدشوندگی و... توجه کرد.