صفحه اصلی > دانستنی های طلا : طلای آب شده از کجا بخریم؟

طلای آب شده از کجا بخریم؟

طلای آب شده از کجا بخریم
5
(1)

شاید شما هم این روزها درباره خرید و فروش طلای آب شده شنیده باشید یا درباره اینکه طلای آب شده برای خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری، گزینه مناسبی است. در حال حاضر بسیاری از افراد به محض اینکه پول نقد به دست می‌آورند، اقدام به خرید و سرمایه گذاری طلای آب شده می‌کنند.

 این نکته کاملا درست است که طلای آب‌شده، اجرت و کارمزد ندارد و مالیات نیز به آن تعلق نمی‌گیرد؛ لذا سود بیشتری نسبت به سایر مصنوعات طلا مانند شمش یا سکه دارد. با این وجود، باید بدانیم که، طلای آب شده را از کجا بخریم تا مورد اعتماد باشد و چه نکاتی را هنگام خرید طلای آب شده را بررسی کنیم که متضرر نشویم. 

 در ادامه به این سؤال شما که طلای آب شده از کجا بخریم و اینکه طلای آب شده بهتر است یا سکه یا سایر مصنوعات فلزی، شرح خواهیم داد. 

طلای آب شده چیست؟ 

بخش زیادی از طلاهای زینتی که بوسیله عموم استفاده می‌شوند، پس از گذشت مدتی ممکن است رنگ، کیفیت و جلوه خود را از دست بدهند، بشکنند و ترک بردارند. لذا به علت غیرقابل ‌استفاده بودن این طلاها توسط طلافروشان پس از خرید از فروشندگان، آب می‌شوند و به عنوان طلای آب شده، نامیده می‌شوند که به شکل مکعب‌هایی به فروش می‌رسند.

 پس در پاسخ به این سؤال که طلای آب شده از کجا بخریم باید گفت که یکی از مکان های معتبر جهت خرید طلای آب شده، طلافروشی است.

عیار طلای آب شده چگونه مشخص می شود؟

عیار طلای آبشده چگونه مشخص می شود؟ 

اگر چه طلای استاندارد ایران عیار 18 یا 750 دارد؛ اما عیار طلای آب‌شده ممکن است هر عددی باشد و برای تعیین دقیق این عیار باید آن را به آزمایشگاه‌های مخصوص ارسال کرد که به نام ری گیری طلا شناخته می‌شوند.

 بعد از آزمایش عیار طلای آب شده در این محل، شناسنامه‌ یا رسیدی برای آن قطعه طلا صادر می‌کنند که روی آن وزن طلای آب شده، نام آزمایشگاه، تاریخ آزمایش و یک کد درج می‌شود. شماره رسید فوق که روی طلای آب‌شده درج می‌شود، انگ نام دارد. خریدار می‌تواند هنگام خرید طلای آب‌شده، برای استعلام از فروشنده انگ طلا را درخواست کند.

طلای آب شده بهتر است یا طلای دست دوم؟ 

برای این منظور ابتدا باید هدفتان از خرید طلا را مشخص کنید، اگر قصدتان از خرید طلا پس‌انداز کردن است، طلای آب شده گزینه خوبی است؛ زیرا اجرت و مالیات ندارد. اما چنانچه علاوه بر پس‌انداز قصد استفاده از طلا را نیز دارید، طلای دست دوم گزینه مناسب‌تری است.

معایب و مزایای طلای آب شده و طلای دست دوم

  • برای خرید طلای دست دوم حدود پنج تا هفت درصد سود به فروشنده پرداخت می‌کنید، اما در طلای آب‌شده این مقدار بسیار کمتر است، زیرا طلای آب‌شده در حکم ماده اولیه صنعت طلا است و به صورت عمده خرید و فروش می‌شود.
  • طلای دست دوم، هنگام خرید با عیار 750 و هنگام فروش با عیار 740 محاسبه می‌شود؛ لذا حاشیه سود کمتری دارد. بنابراین طلای آب‌شده با همان عیاری که روی آن درج شده، فروخته می‌شود‌.
  • خرید و فروش طلای دست دوم، غیر رسمی است و در بیشتر موارد فاکتوری برای آن صادر نمی‌شود؛ بنابراین ممکن است، خریدار دچار مشکل شود.

مطلب پیشنهادی: خرید طلای خام برای سرمایه گذاری

طلای آب شده بهتر است یا سکه؟

سکه نیز یکی از پرطرفدارترین محصولات طلاست که در انواع مختلف خرید و فروش می‌شود و همواره یکی از گزینه‌های پس‌انداز و سرمایه‌گذاری است که مردم انتخاب می‌کنند. سکه را نیز مانند طلای آب شده حتما باید از محلی معتبر بخرید تا برای فروش آن دچار مشکل نشوید. یکی از مزایای سکه نسبت به طلای آب شده این است که از سکه می‌توان برای هدیه دادن نیز استفاده کرد.

اما معایب خرید سکه عبارتند از:

  • اختلاف مبلغ هنگام خرید و فروش طلای آب‌شده کمتر از سکه است؛ لذا برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است.
  • اگر دنبال‌کننده بازار سکه هستید، حتما با اصطلاح حباب سکه آشنایی دارید. حباب قیمتی سکه همیشه وجود دارد و ممکن است، دچار کاهش قیمت شود و زمان فروش سود کمتری داشته باشد.
  • از همه مهمتر اینکه تشخیص بانکی یا غیربانکی بودن سکه کار راحتی نیست و ممکن است، افراد عادی نتوانند این مورد را تشخیص دهند.

طلای آب شده بخرم یا شمش طلا

طلای آب شده بهتر است یا شمش طلا؟

همواره برای سرمایه‌گذاری انتخاب یک کالای شرکتی که معتبر و پرطرفدار است، بهترین طلا برای سرمایه گذاری می‌باشد که در بین محصولات طلا، شمش طلا این خصوصیات را دارد. اما قیمت شمش طلا اغلب بالاست و همه توان خرید آن را ندارند. البته شمش‌های گرمی در بازار وجود دارند ولی اجرت و کارمزد زیادی دارند و مناسب خرید نیستند. با همه این موارد شمش طلا برای پس‌انداز و حتی هدیه دادن گزینه خوبی است. 

اینکه طلای آب شده بهتر است یا خرید شمش طلا، باید گفت، سرمایه گذاری طلای آب شده در برابر شمش طلا ایده‌آل‌تر است؛ زیرا افراد بیشتری توان خرید آن را دارند و اجرت و کارمزد نیز ندارد. 

مطلب پیشنهادی: بهترین شمش طلا برای سرمایه گذاری کدام است؟

از کجا طلای آب شده بخریم؟ 

بیشتر افراد نسبت به طلای نو یا سکه، با طلای آب شده آشنایی کمتری دارند یا با این سؤال مواجه‌اند که طلای آب شده از کجا بخریم که مطمئن باشد. 

در کنار قیمت که گزینه مهمی برای خرید طلای آب شده است، فروشنده‌ای که طلای آب شده را از او می‌خرید نیز بسیار مهم است. باید حتما از مراکز معتبر خرید کنید تا از اصالت و عیار طلای آب شده مطمئن باشید. بنابراین زمان خرید حتما به داشتن پروانه کسب و مجوز اتحادیه طلا دقت کنید و از فروشنده فاکتور نیز درخواست کنید که انگ و وزن طلا در آن نوشته شده باشد. 

قیمت طلا لحظه‌ای است؛ لذا بهتر است از مکان‌هایی طلای آب شده بخرید که قیمت را لحظه به لحظه دنبال می‌کنند تا برای فروش طلای آب شده‌تان نیز مشکلی نداشته باشید.  اگر با این چالش مواجه‌اید که طلای آب شده از کجا بخریم، یکی از بهترین مراکز برای خرید و فروش طلای آب شده، مجموعه زرافزا است که بسیار معتبر و مطمئن بوده و با سال‌ها فعالیت در این زمینه به شما در خرید طلای آب شده کمک خواهد کرد. 

نحوه محاسبه قیمت طلای آب شده 

همانطور که اشاره کردیم طلای آب شده، اجرت و مالیات ندارد؛ لذا قیمت آن همان قیمت روز یک مثقال طلا است که هر روز حدود ساعت 11 صبح تحت عنوان مظنه طلا، در بازار طلا اعلام می‌شود. قیمت طلای داخل کشور نیز مانند سایر کالاها، تابعی از قیمت جهانی طلا و قیمت دلار می‌باشد، لذا هر عاملی که روی این دو مورد اثر بگذارد، بر قیمت طلای آبشده نیز موثر است.

 توجه داشته باشید که هنگام خرید طلای آبشده، فروشنده، طلا را با قیمت مظنه نمی‌فروشد و طبق عرف بازار یک تا دو درصد سود نیز دریافت می‌کند که این مقدار بسته به آرام یا نوسانی‌بودن بازار متغیر است. 

قیمت هر گرم طلای آب شده 18 عیار

خرید طلای آبشده از زرافزا 

اگر از خود می‌پرسید طلای آب شده از کجا بخریم، بهترین گزینه برای این کار خرید آنلاین است، زیرا در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کنید و هر لحظه اراده کنید، خرید خود را انجام خواهید داد. در خرید و فروش آنلاین زرافزا، شما امکان خرید طلای آب‌شده را با مناسب‌ترین قیمت دارید و بدون پرداخت اجرت و مالیات می‌توانید پس‌انداز کنید. 

زرافزا با مجوز قانونی و رسمی از اتحادیه طلافروشان و نیز مجوز از اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، آماده ارائه خدمات در زمینه خرید و فروش طلای آب شده به شهروندان است. پس اگر از خود می‌پرسید طلای آب شده از کجا بخریم، زرافزا جواب سؤال شماست. 

مزایای خرید طلای آبشده از زرافزا

  • خرید و فروش راحت
  • مناسب ترین قیمت
  • بدون مالیات و اجرت
  • دریافت فاکتور رسمی
  • امکان دریافت طلای آبشده به صورت شمش
  • دارای مجوز رسمی از اتحادیه

جمع بندی

در دنیای امروز بیشتر افراد سعی می‌کنند به محض در دست داشتن مبلغی پول، به نحوی آن را پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری کنند. بالطبع گزینه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که با توجه به مبلغ مورد نظر و شرایط افراد متفاوت خواهد بود. یکی از بهترین گزینه‌ها که با مبالغ متفاوت می‌توان آن را انجام داد، خرید طلای آب شده و پس‌انداز آن است.

اگر می‌پرسید طلای آب شده از کجا بخریم، با مطالعه مقاله فوق و آشنایی با مرکز معامله آنلاین طلا زرافزا، می‌توانید با اطمینان و آرامش خرید خود را از این مرکز انجام داده و فاکتور دریافت کنید. 

طلای آبشده یا سکه؟

اگر به دنبال سرمایه گذاری امن تر، ریسک کمتر، با قیمت پایین تر و نقدشوندگی بالا هستید، طلای آبشده بخرید.

طلای آبشده یا شمش؟

طلای ابشده برای افرادی که با پول کمتر به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند مناسب تر است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای: 1

هنوز رای ثبت نشده است.

نادیا درویش

من نادیا درویش هستم. 4 سال در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم و سعی میکنم محتوای به روز را در اختیار کاربران سایت بگذارم. خوشحال میشوم نظراتتان را در مورد مقالات سایت در قالب کامنت با من به اشتراک بگذارید.
پست های مرتبط

دلار یا طلا؟ برای پس انداز و سرمایه گذاری کدام بهتر است؟

0 (0) وقتی بحث پس‌ انداز و سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود، انتخاب اینکه…

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

مثقال طلا چیست؟ + فرمول تبدیل مثقال به گرم

5 (2) آیا هنگام خرید و فروش طلا، اصطلاح مثقال طلا به…

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

اعداد و کد طلا چیست و نشان دهنده چه معنایی است؟

5 (1) کد طلا، یکی از مهم‌ترین مشخصاتی است که روی طلا…

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید